Nieuwe campagne Vrouwen Tegen islamisering

Op donderdag 19 september lanceerde Vrouwen Tegen Islamisering (VTI) een nieuwe campagne .Een opnieuw spraakmakende campagne die de nodige ophef zal veroorzaken.  Net als de vorige campagne (de boerka-bikini-affiche van de dochter van Filip Dewinter) zal ook deze campagne op een ‘vrouwelijke manier’ de Vlamingen waarschuwen voor de vrouwonvriendelijke standpunten en praktijken van de islam.

Deze waarschuwing is nodig. De islam vernedert vrouwen immers door hen specifieke kledijvoorschriften op te leggen, door hen verantwoordelijk te stellen voor de seksuele zelfbeheersing van mannen en door hen te beschouwen als ‘bezit’ van hun man of het mannelijke deel van hun familie. De islam discrimineert vrouwen op tal van terreinen van het maatschappelijke leven. Dit is niet alleen zo in islamlanden, maar ook in moslimgemeenschappen in Europa.

Op de Antwerpse Grote Markt vond aansluitend nog een actie plaats. Bij deze actie droegen verschillende militanten van Vrouwen Tegen Islamisering (VTI) hoge hakkenschoenen (stiletto’s) en plaatsten honderden andere vrouwenschoenen als teken van protest tegen de islamitische vrouwendiscriminatie. De stiletto is – als uiting van in het publieke domein getoonde vrouwelijkheid, die door de islam wordt verboden – het symbool van de nieuwe campagne van VTI.

meer foto’s en persteksten op www.filipdewinter.be

Misschien bent u ook geïnteresseerd in ...