Automobilist melkkoe van stadsbestuur De Wever: Antwerpse parkeertarieven schieten fors de hoogte in

Terwijl parkeren fors duurder wordt gemaakt, blijven echte mobiliteitsmaatregelen uit. Vlaams Belang wil extra gemeenteraad om alibi-“Antwerps 33-punten mobiliteitsplan” te bespreken

Gisteren startte in de Antwerpse gemeenteraad de bespreking van de begroting. Financiënschepen Koen Kennis beweerde dat het nieuwe stadsbestuur de belastingen niet zou verhogen. Hij zweeg echter in alle toonaarden over de verhoging van allerlei retributies. De opvallendste verhoging is allicht de (zoveelste) verhoging van de parkeertarieven in onze stad. Met betrekking tot het uitmelken van automobilisten zet De Wever het beleid van zijn voorganger Janssens dus gewoon verder.

Het Vlaams Belang maakte de vergelijking tussen de nu geldige parkeertarieven en de parkeertarieven zoals het schepencollege De Wever ze wil laten goedkeuren op de gemeenteraad van 18 november en in werking wil laten treden op 1 januari 2014.

 

Het is duidelijk dat het parkeren in Antwerpen fors duurder wordt. Iemand die dagelijks met de auto naar zijn werk in de binnenstad rijdt, zal voor het parkeren jaarlijks ongeveer 60€ extra moeten ophoesten.  Voor het Vlaams Belang is het onaanvaardbaar dat het Antwerpse stadsbestuur de aanval opent op de Antwerpse automobilist, terwijl anderzijds de Vlaamse regering en het Antwerpse stadsbestuur reeds jarenlang falen om oplossingen te bieden voor het fileprobleem. Gisteren nog bleek uit  de “TomTom’s Traffic Index” dat wie dagelijks 30 minuten in Antwerpen moet rijden jaarlijks maar liefst 94 uur stilstaat in de file.

Naar aanleiding van de bekendmaking van de “33 verkeersmaatregelen” gisteren door de Vlaamse regering – duidelijk een zoethoudertje voor de boze Antwerpse automobilist die zijn geduld stilaan begint te verliezen – vraagt het Vlaams Belang een extra gemeenteraad aan om deze voorstellen te bespreken. In plaats van zich tevreden te tonen met deze “perceptiemaatregelen” die moeten verbergen dat er ook de volgende jaren niets zal gebeuren aan de Antwerpse mobiliteitsproblemen zou De Wever fors op tafel moeten slaan om echte maatregelen te eisen, zoals (in de eerste plaats) de tolvrijmaking van de Liefkenshoektunnel, de plaatsing van noodbruggen op de Singel en de snelle aanleg van de tangenten naar de E313.

Misschien bent u ook geïnteresseerd in ...