Anke Van dermeersch vraagt cijfers op: stad Antwerpen geeft 347.000 euro uit aan mediacampagne

Met ‘De Grote Verbinding’ lanceerde de stad Antwerpen in oktober een grote mediacampagne. Bedoeling: de Antwerpenaren en Vlamingen ervan overtuigen dat de werken voor de toekomstige Oosterweelverbinding de moeite waard zijn. Alles samen gaf de stad 347.000 euro uit. Anke Van dermeersch, die de cijfers opvroeg bij schepen Koen Kennis (N-VA), haalt uit. “Gigantisch veel geld voor propaganda om het uitstel met vijf jaar van het Oosterweelproject verkocht te krijgen.”

De stad besteedde 253.000 euro aan media-advertenties, 84.000 euro aan de ontwikkeling van een overkoepelende stijl en campagne en 10.000 euro aan een boekje en stand op de Boekenbeurs. De organisatie van de Ringdagen in de Handelsbeurs in november werd wel bijna helemaal gedragen door de Vlaamse overheid.

De werken aan de Oosterweelverbinding zijn op Linkeroever al gestart. Voorlopig veroorzaken die nog niet veel hinder. Dat verandert dit jaar nog. In maart wordt de bouwvergunning voor de bouw van de Scheldetunnel en het aansluitende deel op de rechteroever ingediend. Daarna volgt een openbaar onderzoek van 30 dagen.

Het zal nog minstens tot 2030 duren voor de Oosterweelverbinding volledig klaar is, met een aantal overkappingen. De aangepaste, verruimde plannen deden de einddatum in één klap met vijf jaar opschuiven.

Bekijk hier het artikel dat gepubliceerd is geweest op Het Laatste Nieuws.

Misschien bent u ook geïnteresseerd in ...